Czy strona internetowa jest faktycznie niezbędna?

48

Wiele osób zadaje mi pytanie: Czy faktycznie każda szanująca się firma, czy mała czy też duża powinna mieć własną stronę www? Moja odpowiedź jest jednoznaczna: dzisiaj, firma, która nie istnieje w internecie, praktycznie nie istnieje w ogóle.

Napisze już na początku (odnośnie wszystkich wpisów), że nie chcę aby ten krótki artykuł sprawiał wrażenie zachęcania do skorzystania z jakiejkolwiek usługi. Podając jakiekolwiek linki lub informacje chcę Ci ułatwić ewentualnie zadanie jakim jest szukanie dobrych ofert, czy to usługi czy sprzedaży produktów godnych uwagi. Jeśli nie chcesz nie musisz przecież w ogóle na to zwracać uwagi. Moim głównym celem bowiem jest przekazanie mojej wiedzy z tematów, o których piszę.

Wracając więc do stron internetowych. Zastanówmy się gdzie dzisiaj przede wszystkim szukają informacji potencjalni klienci? Odpowiedź jest bardzo prosta i chyba oczywista dla każdego. Internet jest właśnie tym miejscem, od którego każdy szanujący swój czas człowiek zaczyna poszukiwania produktów czy usług.

Czy strona internetowa jest faktycznie niezbędna?

Z reguły robi listę potencjalnych firm, u których może nabyć dobra które szuka. Dopiero w ostatniej fazie poszukiwań fatyguje się aby dotrzeć do firmy i dowiedzieć się czegoś więcej. I tutaj mamy sprawę bardzo oczywistą. Jeśli nie znalazł on twojej firmy w internecie to pewnie w ogóle nie będzie o niej wiedział. Co za tym idzie nie weźmie jej pod uwagę podczas wybierania potencjalnych firm oferujących dane usługi. Jaki jest tego efekt biorąc pod uwagę, że większość ludzi tak właśnie szuka miejsc zakupu usługi czy produktu? Ano taki, że jeśli twoja firma nie ma strony internetowej to po prostu dla takiej osoby Twoja firma NIE ISTNIEJE!

Możesz pomyśleć no dobrze, ale przecież nie wszyscy zaczynają od Internetu. Moja firma może to wykorzystać i powalczyć o klientów bardziej „staroświeckich” pod względem wyszukiwania ofert. I tutaj muszę Cię zmartwić, ponieważ takich klientów jest coraz mniej. I oni bowiem zaczynają dostrzegać dobra Internetu.

Jeśli teraz dobrze prosperujesz nie mając własnej strony WWW, to zapewniam Cię, że już niedługo możesz ocknąć się na skutek braku klientów.

Pomyśl już teraz właśnie o twojej promocji, bez której już niedługo nie będziesz mógł prosperować jako firma. Pamiętaj, że nie musi to być wybujała graficznie strona. Najważniejsza jest użyteczność, sposób przekazu, oraz ilość informacji jaką może uzyskać osoba odwiedzająca stronę WWW twojej firmy.

Nie potrafisz jej zrobić sam?

Zleć to wyspecjalizowanej firmie (np. www.home.pl), która stworzy stronę WWW wedle twoich wskazówek, dbając przy tym aby wynik końcowy był zgodny z obowiązującymi standardami (np stworzy dla Ciebie panel CMS), który sprawi, że jakąkolwiek zmianę w treści strony zrobisz sam oszczędzając i czas i pieniądze.