Design Thinking – idea

Marketing

Design Thinking od jakiegoś czasu robi w Polsce piorunującą karierę.  Coraz więcej osób poszukuje kursów, na których mogliby nauczyć się tej sztuki. Czy warto?

O czym mowa?

              Podstawą Design Thinking jest przede wszystkim tworzenie zupełnie nowych produktów lub usług w oparciu o kompleksowe zrozumienie zarówno potrzeb, jak i problemów klienta.

              Wyróżnia się 5 etapów w Design Thinking, które mogą się nawzajem zarówno przenikać, uzupełniać, jak i dowolnie wymieniać. Są to:

  1. Empatyzuj– próbujesz postawić się na miejscu klienta i zrozumieć jego motywację. Głębokie zrozumienie jego potrzeb oraz problemów to Twój podstawowy cel. Powinieneś zdobyć jak najwięcej informacji, by mieć podstawę do generowanie pomysłów.
  1. 2. Definiowanie problemu– Na tym etapie starasz się jak najdokładniej i najwęziej zdefiniować co jest faktycznym problemem lub cechą kluczową (taką, której klienta oczekuje od produktu lub usługi). Jest to bardzo trudny moment, ponieważ wymaga wyjścia ze strefy komfortu oraz przełamania przyzwyczajeń i myślenia ramowego. Pamiętaj, że zbyt szybkie zdefiniowanie problemu może prowadzić do myślenia w zbyt wąskich kategoriach.
  1. Generowanie pomysłów– Nadszedł czas na burzę mózgów (tzw. brainstorming)! Jest to ogromne wyzwanie, ponieważ wymaga nieszablonowego myślenia oraz bardzo otwartego umysłu. Na tym etapie wymaga się od Ciebie przede wszystkim odwagi w kreowaniu nowych i nieszablonowych rozwiązań oraz konstruktywnej oceny i krytyki pomysłów. Rozwiązań powinieneś wygenerować jak najwięcej, by na końcu móc wybrać to najlepsze.
  2. Budowa prototypów– Wybrałeś najlepszy pomysł? Gratulacje, teraz nadszedł czas na zrobienie go namacalnym. Budujemy w związku z tym prototyp, dzięki któremu zapewnimy możliwość wizualnego zaprezentowania pomysłu klientowi oraz zebrania na jego temat opinii. Bardzo ważna jest umiejętność przyjęcia konstruktywnej krytyki oraz wprowadzania zmian do prototypu.
  1. Testowanie prototypów– Ostatni i najciekawszy etap to testowanie produktu lub usługi. Najważniejsze, by odbywało się w środowisku klienta. Na tym etapie wybrane rozwiązanie jest testowane w środowisku użytkownika. Zależy Ci przecież na tym, bo sprawdzić na ile faktycznie spełni swoje zadanie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *