Dobra strategia marketingowa – na czym polega?

Marketing

Co zrobić by Twoja firma została zauważona? A co najważniejsze, jak tego dokonać bez nadwyrężania budżetu.

W obecnej sytuacji gospodarczej należy za wszelką cenę spowodować by firma została zauważona pośród miliona innych. Pierwszym sposobem jaki przyjdzie na myśl jest wysyłanie wiadomości e-mail lub zatrudnić odpowiedniego konsultanta. Pomysły te nie są najgorsze. Pierwszy jest wyjątkowo tani, drugi nieco droższy, oba są stosowane przez większość firm.

Należy zdać sobie sprawę, że jest wiele rzeczy, które możemy wykonać samodzielnie, te działania mogą okazać się trafne, a o najważniejsze – najtańsze. Tak! Bądź kreatywny! Wykorzystaj potęgę internetu i innych zasobów by na własną rękę podnieść rozpoznawalność Twojej firmy.

1. Dołącz do społeczności
Postaraj się zwiększyc widoczność swojej społeczności, dołącz do lokalnych organizacji biznesowych, zapewnią one nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Możesz również założyć własną organizację, lub wlontariat. Będziesz zaskoczony jakie efekty można uzyskać dzięki takim działaniom.

2. Grupy marketingowe
Weź udział w internetowych grupach marketingowych. Pokaż się na twitterze, facebook’u i innych serwisach społecznościowych. Wskaż tematy do rozmów pośród grup internetowych w tematyce marketingu. Zastosuj live chat, Q&A (ang. Question and Answer – tłum. Pytania i Odpowiedzi). Takie projekty skoncentrują się na małych firmach i ich marketingu.

3. Nagradzaj dotychczasowych klientów
Zaoferuj oś ekskluzywnego i unikalnego swoim stałym klientom ale tylko tym, którzy regularnie korzystają z Twoich usług lub kupują twoje produkty. Powiadom ich za pomocą email lub w inny sposób. Pamiętaj by przekierować ich do istniejącej specjalnie dla nich podstrony internetowej, która jest normalnie nidostępna. Oferuj zniżki za dokonanie transakcji w określonym, promocyjnym okresie.

4. Wzbogacaj stale swoją stronę www
Statyczne strony nie przyciągają klientów. Świeże, często aktualizowanestrony internetowe pokazują klientom, że jesteś aktywny, że Twoja firma prężnie działa i ciągle ewouluje w swej działalności. Pozwól swoim klientom i użytkownikom na subskrypcję do aktualności, a następnie często aktualizuj zawartość firmowej strony www. Codzinnie szukaj sposobów by ją poprawić. Zbyt często małe firmy posiadają źle skonstruowane strony internetowe. Powoli się ładują, są ciężkie w nawigacji. Popraw webusability Twojej strony www, ułatwij nawigację i wyszukiwanie informacji swoim klientom. Sprawdź czy wszytkie linki działają i prowadzą do aktualnych treści.

5. Udostępniaj bezpłatne i przydatne informacje
Zapewnij klientom przydatne informacje za darmo. Wiadomości takie powinny być związane z określonym rodzajem działalności i zawierać wskazówki, podpowiedzi, opinie i inne informacje, które moga pomóc w sprzedaży. Przykładem może być Podajemy biznesowe wskazówki w temacie sprzedaży farby. Jak wybierać, jak stosować. Takie informacje są świetnym narzędziem dla dostawców. Koniecznie z nich korzystaj.

6. Wymiana linków
Zaproponuje swoim klientom biznesowym niekonkurencyjną wymianę linków. Wymiana linkami jest bardzo podobna do tablicy ogłoszeń w firmie, która posiada karty klientów biznesowych. Im więcej linków firma ma do swojej strony internetowej, tym lepsze miejsca ma w wyszukiwarkach. Większa liczba ludzi, którzy widzą link do Twojej strony www, większe prawdopodobieństwo, że ją odwiedzą.

7. Użyj spowolnienie do działań marketingowych
Gdy napotkasz spowolnienie gospodarcze, utrzymaj stan pracy wśród zatrudnionych poprzez zleanie prac dotyczących emailingu, dokumentów marketingowych, listów intencyjnych. Osobisty kontakt z klientami może przynieść satysfakcjonujące rezultaty.

8. Bądź aktywny w społeczności internetowej
Zachęcaj swoich pracowników do uczynienia tego samego, niechaj będą aktywni w internecie. Nie spamuj skrzynek mejlowych, forów internetowych i grup dyskusyjnych. Używaj natomiast podpisów w mejlu z adresem Twojejstrony www. Sprawdź dokładnie strony Twoich dostawców, możliwe że znajdziesz tam korporacyjne filmy instruktażowe i inne materiały, które mogą jeszcze lepiej informować klientów i doprowadzić do zamknięcia transakcji online. Uruchom bloga firmowego, pozwala on na łatwe komunikowanie się z klientami poprzez publikacje, które musisz aktualizować je z wysoką częstotliwością.

9. Tak, używaj Facebook i Twitter
Nie zarobisz bezpośrednio na Facebook’u i Twitter’ze, jednak możesz zaprosić do zakupów online. Poświęć trochę czasu, skompletuj fotografie swojego biura, umieść wizytówki pracowników. Takie informacje działają na wyobraźnię klientów, a Ty przedstawisz ludzką twarz Twojej firmy. Zarówno Twitter i facebook są młodymi technologiami i powstaje mnóstwo przydatnych aplikacji stosowanych w działaniach marketingowych. Jeśli nie potrafisz samodzielnie przygotować aplikacji, zgłoś się do agencji zajmującej się tworzenie aplikacji facebook.

10. Nigdy się nie poddawaj
Zdobycie nowych klientów i pozyskanie tych potencjalnych to niezwykła walka firm na rynku i nie można się poddawać. Wybierz jeden nowy pomysł na tydzień i realizuj go. Zadbaj o każdy szczegół, nieważne jak małym jest. Konfrontuj swoje pomysły z pracownikami, zwołaj zwykłe zebrania, przeprowadź dyskusję przy pizzy, nieformalnie w wyjątkowo kratywnej atmosferze. Przeprowadzaj jak najczęściej burze mózgów by jak najlepiej zaimplementować ideę. Wkrótce takie działania marketingowe moga zwiększyć sprzedaż i grono zadowolonych klientów.

Odwiedzaj strony internetowe traktujące o internetowym marketingu, takie jak nasz blog. Dobre pomysły marketingowe mogą łatwo pojawić się po przeczytaniu naszych artykułów. Szukaj wskazówek i tutoriali jak wykonać konkretne działania lub przeprowadzić akcję promocyjna. Takie prace codzienne kosztują niewiele, a moga pomóc w podwyższeniu efektywności działań marketingowych Twojej firmy.