Zestresowana kobieta

Jak pokonać stres? Sprawdzone sposoby!

Filozofia

Może się wydawać, że nic nie możesz zrobić ze stresem. Rachunki nie przestaną przychodzić, nie będzie więcej problemów. Ale masz o wiele większą kontrolę, niż mogłoby się wydawać. W rzeczywistości prosta realizacja, w której się znajdujesz, jest podstawą radzenia sobie ze stresem. Zarządzanie stresem dba o twoje problemy, myśli, emocje i sposób radzenia sobie z problemami. Niezależnie od tego, jak stresujące wydaje się twoje życie, istnieją kroki, aby zmniejszyć presję i odzyskać kontrolę.

Dlaczego tak ważne jest radzenie sobie ze stresem?

Jeśli żyjesz z wysokim poziomem stresu, narażasz całe dobro na ryzyko. Stres powoduje spustoszenie w twojej emocjonalnej równowadze, a także w twoim zdrowiu fizycznym. Ogranicza zdolność myślenia, działania i życia.

Z drugiej strony, efektywne zarządzanie stresem pomaga tobie, aby twoje życie było zdrowsze i bardziej produktywne. Ostatecznym celem jest zrównoważone życie, czas na pracę, relacje, relaks i zabawę. Ale zarządzanie stresem nie jest uniwersalne. Dlatego ważne jest, aby eksperymentować i znaleźć najlepsze dla siebie. Poniższe wskazówki dotyczące radzenia sobie ze stresem mogą w tym pomóc.

1. Zidentyfikuj problemy stresu w swoim życiu

Zarządzanie stresem zaczyna się od życia. To nie jest tak proste, jak się wydaje. Chociaż łatwo jest zidentyfikować główne czynniki stresogenne, takie jak zmiana pracy, przeprowadzka, a nawet rozwód, wskazanie. Zbyt łatwo jest przeoczyć twoje uczucia, uczucia i zachowania. Pewnie, możesz wiedzieć, że nadal martwisz się terminami, może to twój stres.

Aby zidentyfikować twoje zaufanie, postawę i wymówki:

  • Czy tłumaczysz stres w danym momencie?
  • Czy definiujesz problem „Mam dużo nerwowej energii, to wszystko”?
  • Czy obwiniasz swój stres na innych ludzi, czy postrzegasz to jako całkowicie normalne i nieetyczne?
  • Dopóki nie będziesz musiał zająć się swoją rolą

Wskazówka 2: Przećwicz zarządzanie stresem

Podczas gdy stres jest automatyczną odpowiedzią ze strony układu nerwowego, niektóre stresory pojawiają się w przewidywalnych czasach – na przykład dojeżdżanie do pracy, spotkanie z szefem lub spotkania rodzinne. Kiedy radzisz sobie z takimi przewidywalnymi stresorami, możesz albo zmienić sytuację, albo zmienić swoją reakcję. Przy podejmowaniu decyzji, którą opcję wybrać w danym scenariuszu, warto pomyśleć o czterech A: unikać, zmieniać, adaptować lub akceptować.

Wskazówka 3: Ruszaj się

Kiedy jesteś zestresowany, ostatnią rzeczą, którą prawdopodobnie masz ochotę, to wstać i ćwiczyć. Ale aktywność fizyczna jest ogromnym lekarstwem na stres – i nie musisz być sportowcem ani spędzać godzin na siłowni, aby doświadczyć korzyści. Ćwiczenia uwalniają endorfiny, które sprawiają, że czujesz się dobrze i może również służyć jako cenne odciągnięcie od codziennych zmartwień.

Podczas gdy będziesz czerpać największe korzyści z regularnego ćwiczenia przez 30 minut lub dłużej, możesz stopniowo zwiększać swój poziom sprawności. Nawet bardzo małe czynności mogą się sumować w ciągu dnia. Pierwszym krokiem jest wzniesienie się i poruszanie. Oto kilka prostych sposobów na włączenie ćwiczeń do codziennego harmonogramu:

  • Włóż trochę muzyki i tańcz dookoła
  • Zabierz psa na spacer
  • Spaceruj lub jedź do sklepu spożywczego
  • Skorzystaj ze schodów w domu lub w pracy, a nie z windy
  • Zaparkuj samochód w najdalszym punkcie na parkingu i przejdź przez resztę drogi
  • Połącz się z partnerem ćwiczeń i zachęcaj się nawzajem, gdy ćwiczysz
  • Zagraj w ping-ponga lub grę wideo opartą na aktywności z dziećmi

Wskazówka 4: Połącz się z innymi

Nie ma nic bardziej uspokajającego niż spędzanie czasu z drugim człowiekiem, który sprawia, że czujesz się bezpieczny i zrozumiany. W rzeczywistości interakcja twarzą w twarz wyzwala kaskadę hormonów, które przeciwdziałają defensywnej reakcji „walki lub ucieczki”. Naturalny środek zmniejszający stres (jako dodatkowa premia, pomaga także w odparciu depresji i lęku). Dlatego warto regularnie i osobiście łączyć się z rodziną i przyjaciółmi.

Pamiętaj, że ludzie, z którymi rozmawiasz, nie muszą być w stanie naprawić stresu. Po prostu muszą być dobrymi słuchaczami. I staraj się nie martwić o to, że wyglądasz słabo lub będąc ciężarem, nie pozwalając ci się otworzyć. Ludzie, którzy się o ciebie troszczą, będą pochlebieni twoim zaufaniem. To tylko wzmocni twoją więź.

Oczywiście, nie zawsze jest realistycznie mieć kumpla blisko, aby się oprzeć, gdy czujesz się przytłoczony stresem, ale budując i utrzymując sieć bliskich przyjaciół, możesz poprawić swoją odporność na stresory życiowe.