splecione ręce

Prawdziwa miłość może być jak używka

Filozofia

Miłość jest tak ważna dla umysłu i ciała, jak tlen. To nie podlega negocjacji. Im bardziej jesteś podłączony, tym zdrowiej będziesz zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie. Im jesteś mniej podłączony, tym bardziej jesteś zagrożony.

Prawdą jest również, że im mniej masz miłości, tym więcej depresji możesz doświadczyć w swoim życiu. Miłość jest prawdopodobnie najlepszym antydepresantem, ponieważ jednym z najczęstszych źródeł depresji jest uczucie niekochania. Większość osób w depresji nie kocha siebie i nie czuje się kochana przez innych. Są także bardzo skoncentrowani na sobie, co czyni ich mniej atrakcyjnymi dla innych i pozbawia ich możliwości uczenia się umiejętności miłości.

W naszej kulturze jest mitologia, że ​​miłość się po prostu dzieje. W rezultacie osoby w depresji często siedzą biernie i czekają, aż ktoś je pokocha. Ale miłość nie działa w ten sposób. Aby uzyskać miłość i zachować miłość, musisz wyjść i być aktywnym oraz nauczyć się różnych konkretnych umiejętności.

Większość z nas czerpie idee miłości z kultury popularnej. Wierzymy, że miłość jest czymś, co zmiata nas z nóg. Ale popkulturowy ideał miłości składa się z nierealistycznych obrazów stworzonych dla rozrywki, co jest jednym z powodów, dla których wielu z nas ma depresję. Jest to częścią naszej narodowej podatności, jak jedzenie fast-foodów, stale stymulowane przez obrazy natychmiastowej satysfakcji. Uważamy, że jest to miłość, gdy jest to po prostu rozproszenie i zauroczenie.

Jedną z konsekwencji jest to, że kiedy trafiamy na prawdziwą miłość, stajemy się zdenerwowani i rozczarowani, ponieważ istnieje wiele rzeczy, które nie pasują do ideału kulturowego. Niektórzy z nas stają się wymagający i kontrolujący, chcąc, aby ktoś inny robił to, co naszym zdaniem powinien być idealny romans, nie zdając sobie sprawy, że nasz ideał jest niewłaściwie umieszczony.

Jest nie tylko możliwe, ale konieczne jest zmienić swoje podejście do miłości, aby odeprzeć depresję. Przestrzegaj tych strategii działania, aby uzyskać więcej tego, czego chcesz od życia – kochać i być kochanym.

Rozpoznaj różnicę między limerancją i miłością. Limerancja to stan psychiczny głębokiego zadurzenia. Czuje się dobrze, ale rzadko trwa. Limerancja jest pierwszym etapem szalonej atrakcji, w której wszystkie hormony płyną i wszystko wydaje się być właściwe. Limerance trwa średnio sześć miesięcy. Może przejść do miłości. Miłość przeważnie zaczyna się jako ograniczenie, ale ograniczoność nie zawsze ewoluuje w miłość.
Wiedz, że miłość jest wyuczoną umiejętnością, a nie czymś, co pochodzi szczególnie od hormonów czy emocji. Erich Fromm nazwał to „aktem woli”. Jeśli nie nauczysz się umiejętności miłości, praktycznie zagwarantujesz, że będziesz w depresji, nie tylko dlatego, że nie będziesz wystarczająco połączony, ale ponieważ będziesz miał wiele doświadczeń związanych z niepowodzeniem.
Ucz się dobrych umiejętności komunikacyjnych. Są środkiem, dzięki któremu rozwijasz zaufanie i intensyfikujesz połączenie. Im więcej możesz komunikować, tym mniej jesteś przygnębiony, ponieważ poczujesz się znany i zrozumiany.

Zawsze istnieją zasadnicze różnice między dwojgiem ludzi, bez względu na to, jak dobry lub bliski jesteś, i jeśli związek ma się dobrze, te różnice się ujawniają. Problem polega na zidentyfikowaniu różnic i negocjowaniu ich tak, aby nie dystansowały cię ani nie zabijały związku.

Robisz to poprzez zrozumienie, skąd przychodzi druga osoba, kim jest ta osoba i możliwość reprezentowania siebie. Kiedy różnice są znane, musisz mieć możliwość negocjowania i kompromisu, dopóki nie znajdziesz wspólnej płaszczyzny, która działa dla obu.

Skoncentruj się na drugiej osobie. Zamiast koncentrować się na tym, co dostajesz i jak traktujesz, przeczytaj potrzeby swojego partnera. Czego ta osoba naprawdę potrzebuje dla własnego dobra? Jest to bardzo trudna umiejętność uczenia się w naszej narcystycznej kulturze. Oczywiście, nie zatracasz się w tym procesie; upewniasz się, że robisz wystarczająco dużo samoopieki.
Pomóż komuś innemu. Depresja sprawia, że ​​ludzie są tak skupieni na sobie, że nie wychodzą na zewnątrz wystarczająco dużo, aby móc nauczyć się kochać. Im bardziej możesz skupić się na innych i nauczyć się odpowiadać i zaspokajać ich potrzeby, tym lepiej będziesz robił to z miłością.
Rozwijaj zdolność dostosowania się do jednoczesnej rzeczywistości. Rzeczywistość kochanej osoby jest tak samo ważna jak twoja i musisz być tego świadomy jak twój. Co tak naprawdę mówią, czego naprawdę potrzebują? Ludzie w depresji myślą, że jedyną rzeczywistością jest ich własna depresyjna rzeczywistość.
Aktywnie kwestionuj swoje wewnętrzne wiadomości o nieadekwatności. Wrażliwość na odrzucenie jest główną cechą depresji. Ze względu na niskie poczucie własnej wartości, każda relacja związku jest interpretowana zbyt osobiście jako dowód nieadekwatności. Szybko czuć się odrzuconym przez partnera, wtedy uważasz, że jest to leczenie, na które zasadniczo zasługujesz. Ale odrzucenie tak naprawdę pochodzi od ciebie, a poczucie nieadekwatności mówi depresja.
Rozpoznaj, że głos wewnętrzny jest silny, ale nie jest prawdziwy. Rozmawiaj z tym. „Nie jestem tak naprawdę odrzucany, to naprawdę nie jest dowód na nieadekwatność. Lub „to nie dotyczy mnie, to jest coś, czego po prostu nie wiedziałem, jak to zrobić, a teraz się nauczę.” Kiedy zmienisz sytuację na coś bardziej adekwatnego, możesz działać w skuteczny sposób i możesz znaleźć i utrzymać miłość, której potrzebujesz.