Programy partnerskie – Jak zacząć zarabiać?

Biznes

1. Pomyśl czym interesujesz się najbardziej i przyporządkuj do tego kilka rzeczowników. Na przykład interesujesz się fotografią – twoje rzeczowniki to: aparat fotograficzny, kursy fotografowania, akcesoria fotograficzne, banki zdjęć itp. Chodzi o to abyś dzięki tym rzeczownikom potrafił określić co ewentualnie potencjalni klienci chcą kupować i co potencjalne sklepy chcą sprzedawać. Łatwiej będzie Ci znaleźć interesujące Cię sklepy internetowe prowadzące programy partnerskie.

2. Wybrane przez Ciebie kategorie/rzeczowniki wpisz w wyszukiwarkę Google dodając np słowo „sklep” czyli „aparat fotograficzny sklep” lub tez „sklep aparat fotograficzny”. Przykład jest bardzo prosty, może zbyt prosty, ale chodzi mi o łatwe zrozumienie.

3. Prawdopodobnie w wyniku wyszukiwania otrzymasz całą masę linków do sklepów. I właśnie teraz pojawia się przed Tobą najbardziej żmudny etap pracy. Otóż musisz przejść przez te najbardziej trafne i sprawdzić, który sklep oferuje program partnerski. Stwórz listę tych sklepów.

4. Jeśli udało Ci się znaleźć chociażby kilka sklepów z programami partnerskim powinieneś teraz zapoznać się z ich ofertą i regulaminem. Zwracaj szczególnie uwagę czy sklep nie określa zbyt wysokich progów wypłaty prowizji partnerskiej.

Np jeśli sklep sprzedaje akcesoria do aparatów w cenach bardzo niskich np 20 zł, a prowizja dla Ciebie za każdy sprzedany produkt z twojego linku partnerskiego wynosi 3-5%, a próg wypłaty prowizji dla Ciebie wynosi 500 lub 1000 zł to nie trudno zorientować się, że sklep chce na tobie zarobić nie oferując tak na prawdę nic w zamian. Bo zanim osiągniesz takie dochody minie trochę czasu, a przecież może akurat dotrzesz do 450 zł i zakończysz swoje działanie, a prowizja przepadnie. Kto zarobi? Tylko sklep.

5. Jeśli znalazłeś już najsensowniejsze programy partnerskie (z punktu widzenia regulaminu i zasad), powinieneś teraz poszukać informacji w internecie na temat samego sklepu. Jak klienci go oceniają, czy są zadowoleni czy też nie. Dzięki różnym porównywarkom cenowym możesz także zorientować się jaka jest popularność sklepu. Po tym kroku powinieneś mieć swoją listę o połowę krótszą. Internet jest miejscem, w którym cała masa rzeczy jest bezwartościowa, trzeba umieć odsiać śmieci. Sprawdź też czy strony programu partnerskiego działają. Czy nie ma martwych linków, dziwnych błędów itp. Jeśli któraś z tych rzeczy występuje – odpuść sobie taki program. Zaoszczędzisz czas i nerwy.

6. Teraz pora aby zorientować się, który sklep/program partnerski jest najlepiej pozycjonowany w wyszukiwarce Google. Należy pamiętać, że im lepsze miejsce tym więcej partnerów prawdopodobnie zrzesza program partnerski. Jednak im bardziej znany program partnerski czyli sklep tym chętniej klienci z w takim sklepie kupują (czują się pewniej). Problemem jest przebicie się przez resztę partnerów. Wszystko jednak zależy od twojej motywacji.

7. Skoro wybrałeś już program partnerski idealny dla Ciebie, pora na zarejestrowanie się i zapoznanie z technikami polecania sklepu klientom. Każdy dobry program partnerski posiada masę instrukcji i wskazówek, czyli informacji bardzo ważnych, które pozwolą Ci zwiększyć twoje dochody. Warto też sprawdzić czy program partnerski ma forum dyskusyjne. Jest to kopalnia wiedzy. Można skorzystać z technik innych partnerów lub próbować je zmodyfikować do swoich potrzeb.

Samo polecanie sklepu/produktu klientom to już inna sprawa. Na pewno opiszę ją w tym dziale w najbliższym czasie.

„Pamiętaj jednak, że aby w przyszłości zarabiać nic nie robiąc, trzeba czasem najpierw sporo się napracować!”