Jak nie marnować czasu? Sprawdzone sposoby

Psychologia

Wielu z Nas wydaje się, że pod pojęciem marnowania czasu kryje się odpoczynek oraz czas wolny. My postanowiliśmy pokazać Ci, że to myślenie jest absolutnie błędne!

Stay focused.

            Najwięcej czasu marnotrawisz, gdy bujasz w obłokach. Spróbuj maksymalnie skupić się na czynności, którą wykonujesz. Pamiętaj, że to nie wyklucza odpoczynku jako takiego. Oczywiście nikt nie namawia Cię do tego, byś cały czas działał na wysokich obrotach, nie o to chodzi. Zachęcamy po prostu, byś nawet odpoczywając w pełni się temu oddał – bez względu na to czy oglądasz ciekawych program w telewizji, czy uprawiasz jogging. Poczucie, że całym sobą jesteś w tym, co robisz spowoduje, że uczucie marnowania czasu wyparuje.

Określ CEL swoich działań

Zdarza Ci się z całą pewnością włączać Facebooka i bezwiednie przewijać tablicę, odświeżać przeglądarkę, czy tysiąc razy sprawdzać maila. Robisz te czynności bez celu i bez większego skupienia, prawda? Nagle okazuje się, że minęły.. 3 godziny! To właśnie jest marnowanie czasu. Staraj się na bieżąco, nawet kilkadziesiąt razy dziennie, określać w myślach po co coś robiszoraz do czego Cię to doprowadzi. Nawet odpoczywając zapytaj siebie: „Po co ja to robię?”.Odpowiedź na to proste pytanie pozwoli Ci zrozumieć, że zajmujesz się tym, czym się zajmujesz z określonego powodu. Czyli nie marnujesz wcale czasu. 🙂

Uporządkuj swoje życie

            Nieustannie napotykasz w sieci tysiące tekstów dotyczących zarządzaniem sobą w czasie. Na niektóre zerkniesz, inne od razu wyłączasz. Ogólnie odnosisz wrażenie, że ktoś ciągle coś do Ciebie na ten temat mówi, prawda? Nie dzieje się tak bez powodu! Umiejętność uporządkowania swojego życia – nadania zadaniom priorytetów oraz określenia czasu na wypoczynek – pozwala Ci ograniczyć do minimum marnowanie bezcennego czasu.

„Know How”

  1. Zrób listę zadań oraz ustal ich priorytety
  2. Określ ile czasu zajmie Ci każde z nich
  3. Wyznacz czas na odpoczynek (minimum 15 minut na każdą 1 godzinę pracy)
  4. WypróbujCodzienne Rutynki– już niedługo 🙂
  5. Trzymaj się planu!

Dom pełen motywatorów

            Jest to zabieg, który sama zastosowałam w swoim domu i sprawdza się fantastycznie. W różnych miejscach – najlepiej takich, na których często zdarza Ci się zawiesić wzrok – zostawmotywatory. Mogą to być zdjęcia, cytaty, artykuły, figurki i przedmioty, zapachy… cokolwiek tylko przyjdzie Ci do głowy. Jedyne, co jest ważne to fakt, by:

  1. były  nacechowane pozytywnie
  2. motywowały Cię do działania
  3. wywoływały miłe wspomnienia lub skojarzenia
  4. wiązały się z czymś dla Ciebie przyjemnym