Idealny sklep internetowy, jak stworzyć skuteczny e-sklep?

0
1445

Tradycyjne zakupy, w małych unikatowych sklepikach, czy wielkich galeriach dla większości są przyjemnością. Dla wielu kobiet – pewnym rodzajem odprężenia, spotkania towarzyskiego, nawykiem, czy chęcią podążania za wyznaczanymi trendami. Ponad połowa użytkowników sieci, zarówno kobiety jak i mężczyźni korzystają z interaktywnych sklepów internetowych.

Idealny sklep internetowy, jakie ma zalety?

Codzienne zamawianie pieczywa, owoców czy ulubionej gazety w sieci – dla wielu z nas jest rzeczą oczywistą. Inni, więksi tradycjonaliści nie są jeszcze przekonani do nowoczesnego e-handlu. Jeszcze – ponieważ z biegiem czasu i intensywnością rozwoju wirtualnej strefy życia, zdecydowana większość z pewnością doceni ogromne możliwości, jakie dają współczesne sklepy internetowe.

Jakie są zalety internetowych zakupów?

  • Wygoda i oszczędność czasu
  • Szybka realizacja zamówienia
  • Możliwość zakupów towarów z różnorodnych dziedzin
  • Bieżący monitoring oferty, ceny
  • Starannie zapakowany towar
  • Możliwość zwrotu produktu bez podawania przyczyny


Za co cenimy sklepy internetowe?

  • Niższe ceny
  • Indywidualne podejście do klienta
  • Pomoc w wyborze produktu
  • Możliwość robienia zakupów o każdej porze i w każdym dniu tygodnia
  • Bezpłatne otrzymywanie materiałów na temat produktów

Dla klientów realizujących zakupy przez sklep internetowy, najważniejsza jest szybka realizacja transakcji, co związane jest z większą oszczędnością czasu, wygodą i komfortem. Możliwość zrobienia zakupów późnym wieczorem po przyjściu z pracy, bez wizji dźwigania ciężarów w torbie dla wielu z nas jest rozwiązaniem niebywale wygodnym – niesamowicie praktycznym i korzystnym. Dodatkowo taka forma zakupów pozwala na znalezienie ofert niszowych, czyli towarów trudno dostępnych w sklepach stacjonarnych.

Niektórzy użytkownicy w e-sklepach cenią sobie przede wszystkim profesjonalną obsługę, rozumianą przez indywidualne podejście do każdego klienta. Dobry kontakt ze sprzedawcą, jaki powinien zapewnić każdy sklep internetowy jest niezwykle istotny. Tak jak przy bezpośrednim spotkaniu „pierwsze wrażenie” odgrywa znaczącą rolę, tak przy wirtualnym kontakcie ze sprzedawcą wyrabiamy sobie opinię na temat całej firmy. Dlatego ważny element sklepu internetowego to szata graficzna oraz intuicyjny system nawigacji. Element, o którym często właściciele sklepów zapominają starając się zmaksymalizować ilość informacji.

Oczywistością jest, że wśród zalet, jakie oferuje sklep internetowy, istnieją także wady, które irytują klientów. Za najbardziej popularne błędy popełniane przez wirtualnych sprzedawców możemy uznać: długi okres realizacji zamówienia, niezgodność towaru z zamówieniem, zniszczoną przesyłkę, niemiłą obsługę. Niestety mimo tego, iż e-handel nieustannie się rozwija, sprzedawcy popełniają wciąż te same błędy. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na to „co” sprzedajemy, ale również „jak”.

Idealny sklep internetowy – od czego zacząć?

Idealny sklep internetowy, który zarabia wcale nie musi być mrzonką. Wiele firm zmierzyło się z tym wyzwaniem i niewątpliwie dziś cieszą się pozycją lidera w rynku e-commerce. Wymaga to jednak konsekwencji w działaniu i dobrego długoterminowego planowania. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w e-handlu skontaktuj się z Agencją Interaktywną, która zajmie się budową oraz promocją Twojego sklepu.

AW PROJEKT